4.5
(2)

در گذشته ای نه چندان دور که فریزر به اندازه امروز در همه خانه ها نبود، اکثر مردم مواد غذایی را به صورت تازه خریداری و استفاده می کردند. با گذشت زمان، با توجه به مشغله زیاد و کم بودن وقت، استفاده از مواد غذایی نیمه آماده و فریزری افزایش یافت. هم زمان با این اتفاق تعداد و حجم فریزر ها افزایش یافت. بیشتر افراد برای جلوگیری از فاسد شدن و صرفه جویی در زمان از مواد غذایی منجمد استفاده کردند. برای یخ زدایی مواد منجمد در حالت عادی زمان زیادی لازم است. با ورود ماکروویو به خانه ها، عمل یخ زدایی خیلی سریع تر از قبل انجام شد. ولی با توجه به نظر برخی از کارشناسان که امواج ماکرو را مضر می دانند، یخ زدایی در فر نیز مورد استقبال قرار گرفت.

عملکرد یخ زدایی در فر :

یخ زدایی مواد غذایی در فر به کمک حرارت پایین و فن کانوکشن انجام می شود که حدود 20 دقیقه طول می کشد. اگر در حالت عادی و در دمای اتاق قصد یخ زدایی داشتید، حداقل یک الی دو ساعت از وقت خود را باید به یخ زدایی اختصاص می دادید. دلیل استفاده از دمای کم در یخ زدایی در فر، نپختن قسمت رویی مواد غذایی در اثر حرارت است. این عمل باید به گونه ای انجام شود که فقط یخ مواد غذایی از بین برود. برنامه یخ زدایی بیشتر در فرهای برقی است. در برخی از مدلهای فر، برنامه یخ زدایی به صورت پیش فرض وجود دارد. ولی در برخی مدل ها باید به صورت دستی و خودتان دما را تنظیم کنید.

تنظیم برنامه :

در فرهایی که مجهز به این برنامه هستند کار سختی را پیش رو ندارید. با فشردن چند کلید، برنامه دما و زمان را به صورت اتوماتیک تنظیم می کند. ولی در فرهایی که برنامه یخ زدایی ندارند باید برنامه را به صورت دستی تنظیم کنید. به این صورت که دمای فر را روی 80 درجه تنظیم و زمان را روی 20 دقیقه قرار می دهیم. هرگز برای تسریع در یخ زدایی، دما را بالا نبرید. در این صورت وسط مواد غذایی منجمد باقی می ماند و اطراف آن می سوزد.

یخ زدایی

نکاتی راجع به یخ زدایی :

این برنامه در انواع فر توکار قابل استفاده است و هیچ گونه ضرری برای سلامت مواد غذایی و ما ندارد.

قبل از این که مواد غذایی منجمد را درون فر بگذارید حتما آن ها را از بسته بندی خارج کنید.

از ظروف نسوز و نشکن و یا سینی فر استفاده کنید.

هرگز مواد غذایی را بیش از اندازه در محیط اتاق قرار ندهید و بلافاصله بعد از یخ زدایی استفاده کنید.

یخ زدایی در فر آلتون :

برای یخ زدایی سبزیجات یا گوشت از این برنامه استفاده می شود. بعد از لمس دکمه منو و انتخاب دکمه یخ زدایی و با لمس دکمه OK وارد گزینه یخ زدایی می شوید که تنها شامل تنظیمات مربوط به زمان می باشد. بصورتی که نمایشگر شروع به چشمک زدن می کند تا مدت زمان را با + و – تنظیم نمائید(حداکثر ۶۰ دقیقه) و پس از تعیین مدت زمان بوسیله دکمه OK و یا مکث ۳ ثانیه ای زمان تعیین شده اعمال می گردد. سپس فن و المنت دور فن با دمای ۸۰ درجه سانتیگراد شروع به کار می کند.

علامت یخ زدایی در فر آلتون

علامت یخ زدایی در فر آلتون

دیفراست در فر اخوان :

برنامه دیفراست در فرهای اخوان متفاوت است و عملکرد های یکسانی ندارند. پیشنهاد ما به شما مشاهده دفترچه راهنمای محصول است.

علامت یخ زدایی در فر اخوان

علامت یخ زدایی در فر اخوان

یخ زدایی در انواع فر های دیگر :

بیشتر فرهای برقی نسل جدید از این قابلیت پشتیبانی می کنند. علامت یخ زدایی در فر کم و بیش شبیه به علامت های بالا می باشد. در برخی برند ها یخ زدایی کلید خاصی ندارد و طبق دفترچه راهنمای محصول، تنظیمات آن انجام می گیرد.

تفاوت یخ زدایی در ماکروویو و فر :

در ماکرو این عمل سریع تر انجام می شود و به کمک امواج ماکرو، مولکول های آب به ارتعاش در می آیند و گرم می شوند. یکی از خصوصیات این گونه یخ زدایی، انتقال راحت امواج به داخلی ترین لایه های مواد غذایی است. ولی این عمل در فر ها به کمک انتقال حرارت از المنت و یا شعله انجام می گیرد. تنها اشکالی که در روش یخ زدایی با فر وجود دارد، مدت زمان این عمل است که بسته به ماده غذایی تا 20 دقیقه طول می کشد. در عوض از امواج استفاده نمی شود و نگرانی های مربوط به خطر امواج کمتر می شود.

فواید یخ زدایی با فر :

به کمک این برنامه باکتری های موجود در مواد غذایی از بین خواهد رفت ولی در یخ زدایی در دمای اتاق ، باکتری ها در مواد غذایی باقی می مانند.

صرفه جویی در زمان یکی دیگر از فواید یخ زدایی در فر است. به کمک این برنام تقریبا 70 درصد در زمان خود صرفه جویی می کنید.

سخن آخر :

با توجه به افزایش مواد غذایی یخ زده ، در هنگام خرید امکانات فر ( مخصوصا یخ زدایی) را در نظر بگیرید تا خرید مقرون به صرفه تری داشته باشید. شما در صفحه فر توکار ، انواع فرهای توکار با برندهای معتبر را مشاهده می کنید. به کمک فیلتر های سایت نیز می توانید فرهای مجهز به یخزدایی را سریع تر پیدا کنید.

آویژه پلاس نمایندگی رسمی برند های معتبر مفتخر است تا بهترین فرهای توکار موجود در بازار ایران را در کمترین زمان در اختیار مصرف کنندگان محترم قرار دهد. تمامی محصولات روی سایت، دارای گارانتی اصلی شرکت تولید کننده می باشند. همچنین قابلیت ارسال محصولات به سراسر ایران وجود دارد. خوشحال میشیم تجربه های خود درباره یخ زدایی را با ما به اشتراک بگذارید 🙂

رضایت شما از این مطلب

میزان رضایت شما 4.5 / 5. Vote count: 2

میشه با انتخاب ستاره ها نظرت رو بهمون بگی ؟

خوشحال میشیم اگه

ما رو تو اینستا دنبال کنید

عذر میخوام اگه خوب کمکت نکردیم

بهمون میگی چی کم داشت این پست ؟

نظرات شما

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image

آخرین مقاله های آویژه پلاس

تکنولوژی های فر توکار | جدیدترین و بهترین ها 4.5 (2)

مقدمه‌ای بر جدیدترین تکنولوژی های فر توکار در دنیای امروز، تکنولوژی‌های نوین به سرعت در حال تغییر و تحول هستند. و این تغییرات به ویژه در لوازم آشپزخانه، از جمله فرهای توکار، به وضوح قابل مشاهده است....

عمق لگن سینک ، بیشترین و کمترین 5 (3)

به اضافه ابعاد سینک و جایگاه لگن ( چپ یا راست ) ، عمق لگن سینک یکی از معیار های مهم انتخاب سینک است. که در ادامه با اندازه استاندارد عمق لگن سینک ، بیشترین و کمترین مقدار آن و نمونه هایی از این سینک...

آموزش استفاده و طرز کار فر اخوان f50pro 5 (3)

فر f50pro  اخوان یکی از جدید ترین محصولات این شرکت است . این فر در سری pro  اخوان قرار دارد. فر های سری pro  اخوان ویژگی های برتری نسبت به فر های معمولی دارند. از این ویژگی ها میتوان به ریل تلسکوپی...